-
Volkswagen štúdiou poskytuje výhľad na špičkový model radu ID.
-
Prúdnicový dizajn kombinuje optimalizovanú aerodynamiku a elegantné línie
-
Štvordverový model s elektrickým pohonom bude Volkswagen ponúkať celosvetovo v objemovo silnom segmente vyššej strednej triedy
-
Šiesty člen rodiny ID. po modeloch ID.3, ID.4, ID.5 a ID.62, ako aj ikone ID. Buzz
Wolfsburg - Dynamický, výkonný a dokonale aerodynamický: dnešnou premiérou štúdie ID. AERO v Číne poskytuje Volkswagen náhľad na prvú globálnu limuzínu značky s výlučne elektrickým pohonom. Budúci model bude situovaný v segmente limuzín vyššej strednej triedy. Jeho progresívny, štýlový a aerodynamický dizajn umožnil veľkorysý vnútorný priestor v kabíne posádky. Sériová verzia pre čínsky trh sa má začať predávať v druhom polroku 2023. Takisto na rok 2023 plánuje Volkswagen štart výroby sériového európskeho modelu v závode Emden.
"Štúdiou ID. AERO poskytujeme náhľad na ďalšieho člena rodiny ID. Je to automobil s emocionálnym a súčasne veľmi aerodynamickým dizajnom, dojazdom vyše 600 kilometrov, mimoriadnou priestorovou ponukou a interiérom premium," povedal Ralf Brandstätter, výkonný riaditeľ značky Volkswagen Osobné automobily. "S našou stratégiou ACCELERATE intenzívne pokračujeme v elektrifikácii našej modelovej ponuky. Po ID.4 bude tento model našim ďalším svetovým automobilom pre regióny Európa, Čína a USA."
Štúdia má dĺžku takmer 5 metrov a výrazne aerodynamický tvar. Elegantne splývajúca strecha v štýle kupé prispieva k vynikajúcemu koeficientu aerodynamického odporu iba 0,23. Modulárna stavebnica elektromobility MEB koncernu Volkswagen umožnila vytvoriť dlhý rázvor, krátke previsy karosérie a nezvyčajne priestrannú kabínu posádky. ID. AERO má v podlahe lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 77 kWh netto. Kombinácia efektívneho pohonu a veľmi dobrých aerodynamických vlastností umožňuje dojazd do 620 kilometrov (WLTP)3, vďaka čomu je ID. AERO pohodlným vozidlom na dlhé cesty.
Elektrická ofenzíva v Číne.
So štúdiou ID. AERO, blízkou
sériovému modelu, Volkswagen v rámci svojej stratégie ACCELERATE zrýchľuje ofenzívu
elektromobility v Číne. Po modeloch ID.3, ID.4 a ID.62 bude sériová verzia ID. AERO
už štvrtým elektrickým modelovým radom v Číne, kde sa má začať predávať v druhom
polroku 2023. Na čínskom trhu sa budú predávať dve verzie - z ktorých každú bude
vyrábať iný spoločný podnik (FAW-Volkswagen a SAIC-Volkswagen). Prostredníctvom
tejto regionálnej stratégie sa Volkswagen chce stať v Číne hlavným výrobcom
udržateľných vozidiel. Už v roku 2030 má mať najmenej každý druhý predaný automobil
v Číne elektrický pohon.
Volkswagen v rámci stratégie Way to ZERO zintenzívňuje ofenzívu elektromobility na celom svete. Preto sa má sériová verzia ID. AERO ako nový špičkový model rodiny ID. predávať ako ďalší globálny model okrem Číny aj v Európe a Severnej Amerike.
Elegantný dizajn definovaný aerodynamikou, svetelná lišta dookola karosérie
a metalizované lakovanie.
Dizajn ID. AERO po prvý raz prenáša
výrazové prostriedky rodiny ID. na karosériu limuzíny vyššej strednej triedy. Cez
aerodynamicky tvarovanú prednú časť a klenutú strechu kabíny vzduch optimálne
obteká teleso karosérie. Mierne vtiahnutá zadná časť s odtrhovou hranou upokojuje
prúdenie vzduchu.
Športové 22-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v dvojfarebnom vyhotovení sú sčasti vytvarované ako turbína, pričom kolesá sú plynulo integrované do blatníkov. Vonkajšie kľučky dverí nahrádzajú osvetlené dotykové plochy, ktoré prispievajú k ďalšiemu zníženiu odporu vzduchu. V hornej časti pontónu karosérie prebieha markantná bočná hrana Tornado Line, klenutá strecha kabíny plynulo splýva smerom dozadu. Celkový dizajn vizuálne znižuje dlhú limuzínu a dodáva jej dynamiku.
Štúdia ID. AERO je nalakovaná v svetlom metalizovanom odtieni laku Polar Light Blue Metallic, ktorého farebné pigmenty pri určitom uhle dopadu svetelných lúčov vytvárajú zlatistý lesk. Strecha je na kontrast k telesu karosérie nalakovaná vysoko lesklou čiernou farbou.
Nápadným prvkom na prednej časti karosérie je horizontálne rozdelený otvor na vstup vzduchu v nárazníku s mriežkou so štruktúrou včelieho plástu, typickou pre modely rodiny ID. ("ID. Honeycombs").
Nezameniteľným prvkom dizajnu ID. AERO je úzka svetelná lišta, vychádzajúca do strán od osvetleného loga VW ponad adaptívne svetlomety IQ.LIGHT - LED-Matrix a cez blatníky prechádzajúca až do predných dverí. S prerušeniami v obidvoch bočných dverách svetelná lišta pokračuje ako svietiace dotykové plochy nahrádzajúce vonkajšie kľučky až po zadnú časť karosérie, kde sa na zadnom čele v tmavej ploche mení na červený svietiaci pás, prerušený v strede červeným svietiacim logom. Zadné skupinové svetlá sú vytvorené pod týmto pásom zo segmentov LED so štruktúrou včelieho plástu.
ID. AERO demonštruje všestrannosť MEB.
Štúdia budúceho sériového modelu ID. AERO demonštruje flexibilitu modulárnej
stavebnice elektrického pohonu MEB koncernu Volkswagen, na báze ktorej sa dajú
vytvoriť vozidlá rozličnej veľkosti a typu karosérie. Spektrum siaha od kompaktného
crossovera cez SUV a minibus až po priestrannú limuzínu, pričom MEB pokrýva
rozličné segmenty vozidiel. S ID. AERO tak MEB umožňuje rozšírenie rodiny ID. do
segmentu limuzín vyššej strednej triedy. Okrem toho MEB naplno využíva možnosti
elektromobility od pohonu jednej alebo obidvoch náprav cez dlhý dojazd až po
najvyššiu úroveň digitálnej konektivity, umožňujúcej aktualizácie softvéru
Over-the-Air a funkcie na želanie.
Výroba európskej verzie v Emdene.
Sériová verzia ID. AERO pre Európu sa má začať vyrábať v roku 2023 v závode Emden v
Nemecku, kde sa v súčasnosti ešte vyrába model Passat no už prebieha transformácia
na výrobu elektrických vozidiel. Výrobou elektrických vozidiel vo veľkých objemoch
tak Emden ako jeden z prvých závodov v spolkovej krajine Niedersachsen (Dolné
Sasko) výrazne prispeje k elektrifikácii modelového programu a zníženiu flotilových
emisií CO2 nových vozidiel Volkswagen.
1 ID. AERO: vozidlo je štúdia a ešte sa nepredáva.
2 Model pre čínsky trh, ktorý sa nepredáva v Európe.
3 Prognóza dojazdu v cykle WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test
Procedure) na valcovej brzde (nie sériové vozidlo). Dojazd WLTP sériových vozidiel
sa môže líšiť podľa vybavenia. Reálny dojazd závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti,
používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu
osôb/užitočného zaťaženia a topografie.