Wolfsburg – Tím skúšobných technikov nemeckého autoklubu ADAC vystavil modelu ID.3 po štyroch rokoch dlhodobého testu výborné vysvedčenie. Inžinieri testovacieho a technického centra ADAC v meste Landsberg am Lech absolvovali s vozidlom vyše 160 000 kilometrov. Najdôležitejším poznatkom ,vyplývajúcim z testu je, že vysokonapäťová batéria pohonu má ešte stále 91 percent netto kapacity. Testovaným exemplárom bol ID.3 Pro S1 s kapacitou batérie 77 kWh. Volkswagen pri všetkých modeloch radu ID. zaručuje, batéria bude mať aj po 8 rokoch prevádzky alebo najazdení 160 000 kilometrov ešte najmenej 70 percent svojej pôvodnej netto kapacity.
„Výsledok ukazuje, že kvalita našich modelov radu ID. je presvedčivá aj po veľkom počte najazdených kilometrov,“ zdôrazňuje Martin Sander, člen predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby. „Veľká kapacita batérie vyše 90 percent po 160 000 kilometroch potvrdzuje, že naše modely ID. sú aj ako jazdené vozidlá veľmi atraktívne a naďalej spĺňajú nároky našich zákazníkov.“
Testovací tím autoklubu ADAC akumulátorovú batériu pohonu nijako nešetril. Aby bolo možné najazdiť 160 000 kilometrov v čo najkratšom čase, testovaný ID.3 bol z vyše 40 percent nabíjaný na vysoko výkonných rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom. Okrem toho vozidlo v rozpore s odporúčaniami výrobcu niekedy stálo aj niekoľko dní nabité na 100 percent na nabíjacej stanici, aby bolo okamžite pripravené pre ďalšieho užívateľa.
Dlhodobý test je prvým tohto druhu pre model radu ID. Testovaný ID.3 bol medzi testovacími jazdami opakovane kontrolovaný inžiniermi v testovacom a technickom centre ADAC v meste Landsberg am Lech, predovšetkým v oblasti stavu batérie.
Autoklub ADAC má pre zákazníkov jednu dôležitú radu – zásadne si vždy nainštalovať aktualizácie softvéru. Počas dlhodobého testu dostal ID.3 niekoľko aktualizácií softvéru – medzi nimi napríklad plánovač trasy pre elektrické vozidlá (e-Routenplaner), ktorý pri dlhej trase plánuje zastávky na nabíjanie tak, aby vozidlo došlo do cieľa čo najskôr. Pri tom systém zohľadňuje okrem úrovne nabitia batérie aj aktuálnu situáciu v premávke a jej prognózy. Aktualizácie okrem odstránenia rozličných nedostatkov v systéme priniesli napríklad aj zvýšenie nabíjacieho výkonu až na 170 kW.
Aktualizácie mali pozitívny vplyv aj na spotrebu elektrickej energie a dojazd. S novým softvérom sa výrazne zlepšila spotreba elektrickej energie pri krátkych jazdách a zimných teplotách v rozmedzí od 0 do 5° Celzia.
Autoklub ADAC vyzdvihol aj ďalšie pozitívne poznatky z testu. Karoséria a podvozok boli aj po najazdení 160 000 kilometrov v dobrom stave. Nápravy, pruženia a riadenie sú dobre dimenzované na vyššiu hmotnosť elektrického vozidla a nevykazovali nijaké poruchy alebo problémy.
Všetky ďalšie informácie a dáta z testu nájdete (v nemeckom jazyku) tu: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/autotest/vw-id3-dauertest/
1ID.3 Pro S – Kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,3 - 15,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km.