Menu
Zatvoriť menu
Zatvoriť

S ohľadom na klímu: Jazda so zelenou elektrinou

Výroba elektromobilov je energeticky náročná a spočiatku určuje ich uhlíkovú stopu. Ale aj fáza používania elektromobilu má významný vplyv na jeho klimatickú stopu. Čím viac zelenej elektriny elektrické vozidlá "natankujú", tým lepšia je ich uhlíková stopa a tým ekologickejšia je e-mobilita. Volkswagen preto podporuje dôsledné využívanie zelenej elektriny a rozširovanie obnoviteľných zdrojov energie v Európe, a tým aj energetickú transformáciu.

Výroba elektromobilov je energeticky náročná a spočiatku určuje ich uhlíkovú stopu. Ale aj fáza používania elektromobilu má významný vplyv na jeho klimatickú stopu. Čím viac zelenej elektriny elektrické vozidlá "natankujú", tým lepšia je ich uhlíková stopa a tým ekologickejšia je e-mobilita. Volkswagen preto podporuje dôsledné využívanie zelenej elektriny a rozširovanie obnoviteľných zdrojov energie v Európe, a tým aj energetickú transformáciu.

S ohľadom na klímu: Jazda so zelenou elektrinou

Výroba elektromobilov je energeticky náročná a spočiatku určuje ich uhlíkovú stopu. Ale aj fáza používania elektromobilu má významný vplyv na jeho klimatickú stopu. Čím viac zelenej elektriny elektrické vozidlá "natankujú", tým lepšia je ich uhlíková stopa a tým ekologickejšia je e-mobilita. Volkswagen preto podporuje dôsledné využívanie zelenej elektriny a rozširovanie obnoviteľných zdrojov energie v Európe, a tým aj energetickú transformáciu.

Toto a ďalšie informácie o ekologickej elektrine pre elektrické vozidlá:

  • čím ekologickejší je mix elektrickej energie na nabíjanie elektrických vozidiel, tým lepšia je ich bilancia CO2.
  • Volkswagen je prvým výrobcom automobilov, ktorý priamo podporuje budovanie obnoviteľných zdrojov energie, a tým aj energetickú transformáciu.
  • Volkswagen v súčasnosti dodáva modely ID. s neutrálnou bilanciou CO2

Zelená energia udržateľne poháňa elektrické vozidlá

Mnohé štúdie ukazujú, že ekologická bilancia životného cyklu elektrických vozidiel je výrazne lepšia ako pri dieselových a benzínových automobiloch. Najmä vo fáze používania sú elektrické vozidlá prirodzene výrazne lepšie ako automobily so spaľovacími motormi, pretože lokálne jazdia z nulovými emisiami CO2. Výroba čisto elektrického vozidla však v súčasnosti ešte stále produkuje vyššie emisie CO2 ako konvenčné vozidlá - najmä pri výrobe batérií pre e-vozidlá, ktorá je náročná na energiu a suroviny, ako sú napríklad lítium-iónové batérie.

Zelená elektrina zlepšuje bilanciu CO2

Elektrické vozidlá v každom prípade kompenzujú tento takzvaný emisný batoh CO2 od začiatku svojho životného cyklu pri jazde - a to už pri nabíjaní s priemerným európskym mixom elektrickej energie. Pri nabíjaní zelenou elektrinou vyzerá bilancia ešte lepšie. Elektromobilita tak ponúka skvelú príležitosť znížiť emisie CO2 vo fáze prevádzky takmer na nulu a zvýšiť výhodu v bilancii CO2 v porovnaní s vozidlami so spaľovacím motorom.

Čím ekologickejšia je elektrická energia používaná na nabíjanie elektrického vozidla, tým ekologickejšia je elektromobilita.

 

Napríklad podľa hodnotenia životného cyklu, ktoré zverejnil Volkswagen, má ID.3 poháňaný výlučne ekologickou elektrinou už od približne 56 000 kilometrov lepšiu bilanciu CO2 ako porovnateľný spaľovací motor. S konvenčným európskym mixom elektrickej energie, ktorý stále obsahuje podiel fosílnych palív, je tá hodnota približne 125 000 kilometrov.

Volkswagen podporuje rozšírenie ponuky

Aby však vodiči elektrických vozidiel mohli nabíjať ekologickú elektrinu a prispievať k ochrane klímy, musí byť k dispozícii v dostatočnom množstve. Pretože dopyt po energii na nabíjanie modelov ID. a iných elektrických vozidiel sa zvyšuje. Podľa štúdie vypracovanej v spolupráci s Fraunhofer inštitútom vychádza Volkswagen z toho, že obnoviteľné zdroje pokryjú už 60 % dopytu po nabíjacej energii v roku 2021; okrem iného budú modely rodiny ID. v Európe do roku 2025 potrebovať celkovo približne sedem terawatthodín (TWh) ekologickej elektrickej energie.

S cieľom zabezpečiť dodatočné kapacity veterných a solárnych elektrární spolupracuje spoločnosť Volkswagen cielene s energetickým priemyslom a podporuje projekty, v rámci ktorých sa vyrobí a do miestnych sietí dodá toľko dodatočnej zelenej energie s neutrálnymi emisiami CO2, koľko potrebujú vozidlá rodiny ID. na prevádzku a aby jej bolo dostatok aj pre zákazníkov, ktorí ešte nenabíjajú zelenou energiou.

Projekty pre slnko a vietor

Prvým projektom tohto druhu je v súčasnosti najväčší nezávislý solárny projekt v Nemecku bez dotácií v Tramm-Göthene v Meklenbursku: fotovoltaická elektráreň s takmer 420 000 solárnymi modulmi na ploche 2,48 milióna metrov štvorcových, čo zodpovedá ploche približne 350 futbalových ihrísk. Celková ročná kapacita elektrárne je približne 170 miliónov kilowatthodín (kWh), čo pokrýva ročnú spotrebu 48 000 elektronických automobilov a ročne ušetrí približne 105 100 ton CO2.

Volkswagen podporuje projekt ako spoľahlivý a dlhodobý veľkoodberateľ certifikátov HKN (osvedčenie o pôvode), aby bolo k dispozícii viac čistej elektrickej energie okrem iného pre elektromobily. Pretože nové projekty na produkciu ekologickej energie bez dotácií vznikajú len vtedy, keď je zabezpečený odbyt. Medzi prvé elektrárne patrí okrem Tramm-Göthen aj veterná farma v Skellefteå na severe Švédska. Do roku 2025 bude nasledovať približne 20 ďalších projektov po celej Európe.

"Zelené energetické jazero"

Ako sa však udržateľne vyrobená elektrina dostane k spotrebiteľom? A dostávajú spotrebitelia, ktorí sa rozhodli pre zelenú elektrinu, skutočne klimaticky neutrálnu energiu? Na objasnenie tejto otázky sa často používa obraz takzvaného jazera elektrickej energie respektíve v tomto prípade "jazera zelenej elektrickej energie". Ten znázorňuje vznik mixu elektrickej energie a jej distribúciu do domácností alebo výrobných prevádzok.

Podľa tejto analógie všetka vyrobená elektrická energia prúdi do veľkého energetického jazera - takmer ako jazero, ktoré je napájané rôznymi potokmi a riekami. Ako zdroj slúžia rôzne formy výroby elektrickej energie, napríklad plynová alebo uhoľná elektráreň, alebo obnoviteľné zdroje energie, napríklad fotovoltické alebo veterné elektrárne. Čím väčší je podiel obnoviteľných zdrojov energie, tým "zelenšie" je energetické jazero.

Elektrická energia, ktorú si spotrebitelia objednali, teraz odteká z tohto jazera. Ak majú tarifu na zelenú elektrinu a chcú odoberať zelenú elektrinu, musia výrobcovia elektriny zabezpečiť, aby jej bolo v jazere dostatok. Prispievajú k tomu aj projekty fotovoltaických a veterných elektrární spoločnosti Volkswagen. Logika: čím väčší dopyt po udržateľnej energii, tým vyšší musí byť jej podiel v energetickom jazere. V konečnom dôsledku to poháňa rozširovanie "obnoviteľných zdrojov", energetickú transformáciu, a tým aj globálnu ochranu klímy. Podporou projektov obnoviteľných zdrojov energie po celej Európe podporuje Volkswagen expanziu rovnakým tempom, ako sa zvyšuje dopyt vďaka elektrickému vozovému parku.

Takto sa snažíme zabezpečiť, aby aj vodiči elektrických vozidiel mohli prispieť k udržateľnejšej elektrickej mobilite s nulovými emisiami CO2 - konkrétne tým, že sa vedome rozhodnú pre ekologickú elektrinu. Pretože dôsledné nabíjanie 100 % regeneratívne vyrobenou elektrickou energiou je rozhodujúce pre ekologickú e-mobilitu.

CO₂ neutrálna výroba ako cieľ

Mimochodom, komplexný prístup spoločnosti Volkswagen ku klimatickej neutralite sa začína ešte pred fázou používania. Pri svojich modeloch ID. sa Volkswagen od začiatku zameriava na obmedzenie a kompenzáciu v súčasnosti nevyhnutných emisií CO2, vďaka tomu sa mu darí dodávať modely s neutrálnou uhlíkovou stopou. To je možné napríklad vďaka využívaniu ekologickej elektrickej energie pri výrobe batériových článkov u dodávateľov aj v závode ID. v Zwickau. Volkswagen kompenzuje nevyhnutné emisie CO2 investíciami do projektov na ochranu klímy.

Pretože: Sme odhodlaní plniť ciele Parížskej klimatickej dohody, pričom elektromobilita je základom transformácie smerom k emisnej neutralite CO2.

Volkswagen chce byť do roku 2050 úplne emisne CO2 neutrálny.

Elektrické vozidlo sa považuje za najlepšiu technológiu na efektívne využívanie obnoviteľných zdrojov energie a znižovanie emisií CO2 v automobilovej doprave bez obmedzenia individuálnej mobility. Spoločnosť Volkswagen predstavila v rámci projektu "Way to Zero" plán klimaticky neutrálnej mobility a definovala ciele: Trvale pracujeme na zamedzení a znížení emisií CO2, a tým nepretržite zlepšujeme svoju klimatickú stopu.

Viac informácií o "Way to Zero" 

Naše modely ID. Otestujete si vozidlo alebo si ho hneď nakonfigurujete?
Kliknite sem a prejdite na naše ID. modely

Chcete bližšie spoznať naše čisto elektrické modely ID.? Potom si dohodnite skúšobnú jazdu u predajcu vo vašom okolí. Alebo použite náš online konfigurátor a vytvorte si ID. model svojich snov.

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen