- Celostná koncepcia bezpečnosti s mnohými sériovými asistenčnými systémami zabezpečila výborné hodnotenie
- Výsledky Euro NCAP za rok 2025 dokumentujú vysoký dôraz kladený značkou Volkswagen na bezpečnosť vo všetkých segmentoch vozidiel
Wolfsburg – Nový T-Roc získal ako ďalší model značky Volkswagen maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek od Euro NCAP. Vynikajúci celkový výsledok je dôkazom, že celostná koncepcia bezpečnosti kompaktného SUV vyhovuje aktuálnej, zvlášť náročnej metóde hodnotenia. Nový T-Roc tak v oblasti bezpečnosti patrí k najlepším automobilom svojej triedy. Nezávislá európska skúšobná organizácia Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) zverejnila aktuálne výsledky svojich bezpečnostných testov dnes ráno.
Už v máji získal VW Tayron najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek. Okrem toho nové testy Euro NCAP modelov Golf, ID.3 a ID.4 potvrdili, že aj tieto modely sa vďaka kontinuálnemu zdokonaľovaniu naďalej udržiavajú na päťhviezdičkovej úrovni aj pri sprísnenej metodike hodnotenia. Všetky tieto výsledky opätovne dokumentujú, že prístup „Safety4all“ značky Volkswagen sa vypláca. Značka v záujme zvýšenia bezpečnosti a komfortu individuálnej mobility využíva asistenčné systémy high-tech nielen v najvyšších segmentoch, ale aj v modeloch s najväčším objemom predaja.
Nový T-Roc má sériovo nasledujúce asistenčné systémy2:
• „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia „City Brake“ a rozpoznávaním chodcov a cyklistov
• Asistenčný systém udržiavania jazdného pruhu „Lane Assist“
- Rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek
- Tempomat
- Obmedzovač rýchlosti
- Adaptívny tempomat ACC „stop & go“ (sériovo od „Life“)
- Asistent pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu „Side Assist“
- Monitoring okolia pri cúvaní
- Asistent na bezpečné opustenie vozidla
- Systém rozpoznávania nepozornosti a únavy vodiča
- Asistent prejazdu križovatkou
- Elektrická parkovacia brzda s funkciou Auto-Hold
- Asistent rozjazdu do kopca
- Elektronický stabilizačný systém ESC
- Asistent diaľkových svetiel „Light Assist“ (sériovo od „Life“)
- Parkovací asistent „Park Assist“ (sériovo „Style“ a „R-Line“)
- Cúvacia kamera „Rear Assist“ (sériovo od „Life“)
Okrem toho si zákazníci môžu za príplatok objednať pre T-Roc nasledujúce asistenčné komplety:
- Balík Parkovanie Pro zahŕňajúci parkovací asistent „Park Assist Pro“ s funkciou diaľkového ovládania parkovanie vozidla zo smartfónu a pamäťou pre parkovanie, ako aj systém Car2X na komunikáciu medzi vozidlami a okolitou infraštruktúrou.
- Balík Technik a Assist, ktorý obsahuje priestorový kamerový systém „Area View“ so záberom 360°, asistenčný systém pre poloautomatickú jazdu „Travel Assist“, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, systém „Emergency Assist“ na zastavenie vozidla v núdzových situáciách a proaktívny bezpečnostný systém.
Bestseller zdokonalený vo všetkých oblastiach. Prvý T-Roc sa začal predávať v roku 2017 a po väčšom modeli Tiguan je aktuálne celosvetovo najúspešnejším SUV značky Volkswagen. Nedávno predstavená druhá generácia bola zdokonalená vo všetkých oblastiach. S novými, výlučne hybridnými agregátmi pohonu, novým a vysoko kvalitným interiérom zahŕňajúcim kokpit, infotainment a systém ovládania novej generácie, s väčším vnútorným i batožinovým priestorom, ako aj asistenčnými systémami na úrovni modelov vyššej triedy nový T-Roc predstavuje veľký skok vpred. K jeho výrazným funkčným kvalitám sa dobre hodí nový, čistý a charizmatický dizajn.
Euro NCAP – autorita v oblasti bezpečnosti. Euro NCAP je nezávislá európska organizácia, ktorá od roku 1997 hodnotí bezpečnostnú úroveň nových osobných a ľahkých úžitkových automobilov. Predstavuje konzorcium založené ministerstvami dopravy európskych štátov, národnými automobilovými klubmi a združeniami poisťovní. Cieľom je poskytovať spotrebiteľom nezávislé informácie o bezpečnosti nových automobilov. Testovacie metódy a požiadavky na sériové asistenčné systémy a pasívnu bezpečnosť sa v pravidelných intervaloch – približne každé dva roky – sprísňujú. Výsledky testov Euro NCAP sú uvedené na stránke www.euroncap.com.
Poznámky:
1 T-Roc 1.5 eTSI (110 kW/150 k) – kombinovaná spotreba paliva: 6,0-5,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 136-128 g/km. 2 Údaje platia pre slovenský trh.