Menu
Zatvoriť menu
Zatvoriť

12.7.2023 Nový Passat Variant absolvuje záverečné testovacie jazdy

  • Passat deviatej generácie bude väčší, komfortnejší a hodnotnejší

  • MQB evo - nový evolučný stupeň modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom umožňuje pohon plug-in-hybrid s elektrickým dojazdom do 100 kilometrov

  • Vyšší komfort pri dlhých jazdách vďaka novým sedadlám ergoActive a novej adaptívnej regulácii podvozka

  • Nová generácia digitálneho kokpitu a infotainmentu pre intuitívne a prehľadné ovládanie

  • Výroba pre všetky trhy v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave

Wolfsburg - Koncom augusta bude mať svetovú premiéru nový Passat Variant. Značka Volkswagen v predstihu zverejnila prvé detaily novej generácie modelového radu Passat, v ktorej bude iba jedna verzia karosérie - obľúbené kombi Variant. Nový model prináša množstvo inovácií, ako napríklad intuitívnu koncepciu zobrazovania a ovládania infotainmentu, vysoko kvalitný interiér, novú adaptívnu reguláciu podvozka, sedadlá na úrovni luxusnej triedy a pohon plug-in-hybrid s elektrickým dojazdom do 100 kilometrov. Nový Passat Variant sa začne predávať v prvom štvrťroku 2024. Je to už deviata generácia celosvetovo najúspešnejšieho modelu strednej triedy, z ktorého sa za 50 rokov výroby predalo vyše 30 miliónov exemplárov.  

Volkswagen pri vývoji nového modelu Passat Variant naplno využil potenciál modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom v novom vývojovom stupni, skrátene MQB evo. Kai Grünitz, člen predstavenstva značky Volkswagen pre technický vývoj:  

"Pri novom Passate sme kládli veľmi veľký dôraz na vysoký komfort jazdy, ktorý budú zákazníci bezprostredne cítiť. Prispel k nemu okrem iného predĺžený rázvor a nová adaptívna regulácia podvozka s 2-ventilovými tlmičmi pruženia. Súčasne nová koncepcia zobrazovania a ovládania infotainmentu je celkom intuitívna. Klimatizované sedadlá s masážnou funkciou demonštrujú naše úsilie o prémiovú úroveň v interiéri." 

Nanovo koncipovaná architektúra interiéru. Použitím vysoko kvalitných materiálov a efektívnym tlmením hluku sa celková kvalita a komfort posunuli na novú úroveň. Na želanie si zákazníci môžu objednať ergonomické predné sedadlá ergoActive, ktoré sú vybavené elektrickým nastavovaním (podľa modelu a verzie vybavenia až do 14 smerov), ako aj rozlične konfigurovateľnými masážnymi a klimatizačnými funkciami.

Nová koncepcia zobrazovania a ovládania infotainmentu. Nová architektúra interiéru modelu Passat Variant dôsledne využíva spätnú väzbu od zákazníkov značky. Cieľom je čo najintuitívnejšie ovládanie. Preto nový Passat dostal úplne nový kokpit a systém infotainmentu. Nový sériový displej infotainmentu má uhlopriečku 32 cm (12,9 palca). Na želanie bude k dispozícii aj nový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Pod displejom infotainmentu sú osvetlené dotykové posúvače (Touch-Slider) na nastavovanie teploty na oboch stranách kabíny a reguláciu hlasitosti. 

Okrem toho bude Volkswagen na želanie ponúkať nový head-up-displej, premietajúci informácie na predné okno a tým do virtuálneho priestoru pred vozidlo. A multifunkčný volant dostal opäť fyzické tlačidlá aby bolo ovládanie ešte ľahšie a jednoznačnejšie. 

Pretože všetky verzie budú mať štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, namiesto radiacej/voliacej páky na stredovom tuneli má nový Passat Variant ovládanie prevodovky páčkou na pravej strane stĺpika riadenia. Jej otočením dopredu sa aktivuje režim jazdy dopredu (D), otočením dozadu spiatočka (R) a zatlačením zboku parkovacia brzda (P) - celkom jednoducho a intuitívne, rovnako ako pri elektrických modeloch ID. Buzz a ID.7.

Viac miesta vzadu. Nový Passat Variant je výrazne dlhší ako jeho predchodca. Nová dĺžka (plus 14 centimetrov) a predĺžený rázvor (plus 5 centimetrov) prispeli k zväčšeniu priestoru na nohy na zadných sedadlách o 5 centimetrov a zväčšeniu batožinového priestoru. Jeho základný objem vzrástol o 40 litrov na 690 litrov, maximálny objem pri sklopených zadných operadlách vzrástol dokonca o 140 litrov až na 1920 litrov.

Nový podvozok DCC Pro a integrácia manažéra jazdnej dynamiky. Podvozok nového modelu zdokonaľujú rozličné konštrukčné opatrenia ako napríklad modifikovaná geometria a pevnejšie ramená zachytávajúce bočne sily štvorprvkovej zadnej nápravy, zvyšujúce jej stabilitu. Elektromechanický posilňovač riadenia má nové vyladenie, priečne skrutné stabilizátory boli modifikované, rovnako ako tlmiče pruženia. Aj bezprostrednejší prevod riadenia a predĺžený rázvor majú pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti modelu Passat Variant. 

Okrem toho Volkswagen ponúka pre novú generáciu svojho bestsellera za príplatok zdokonalené generáciu adaptívneho podvozka DCC Pro s 2-ventilovými tlmičmi pruženia. Systém permanentne reaguje na povrch cesty a jazdnú situáciu a pri regulácii charakteristiky tlmičov zohľadňuje parametre ako riadenie, brzdenie a zrýchľovanie. Pri tom riadiaca jednotka v zlomku sekundy vypočítava ideálne tlmenie individuálne pre každé koleso a podľa toho nastavuje tlmiče. Konštrukcia tlmičov s 2 ventilmi umožňuje oddelene regulovať tvrdosť tlmičov v tlaku a ťahu. Vodič môže individuálne nastaviť charakteristiku podvozka DCC od veľmi komfortného po výrazne športový. 

K sériovému vybaveniu patrí tzv. manažér jazdnej dynamiky - systém stavebnice MQB, ktorý mal premiéru v aktuálnom Golfe GTI. Tento systém ovláda funkcie elektronickej uzávierky diferenciálu (XDS) a zložku priečnej dynamiky prostredníctvom tlmičov  DCC Pro. Pomocou individuálnych zásahov brzdami na jednotlivých kolesách a selektívnych zmien tvrdosti tlmičov manažér jazdnej dynamiky zlepšuje ovládateľnosť, vozidlo je neutrálnejšie, stabilnejšie, agilnejšie a precíznejšie sa ovláda.

Optimálne osvetlenie cesty. Passat Variant má pri vyšších verziách vybavenia adaptívne svetlomety "IQ.LIGHT - HD LED Matrix" novej generácie. Vysoko výkonné svetlomety, ktoré sú oproti predchodcovi kompaktnejšie majú nové diaľkové svetlá high-tech s dosahom približne 500 metrov. Na zadnej časti karosérie má nový Passat Variant LED svetlá vzájomne prepojené svietiacou linkou.

TDI, TSI, eTSI a eHybrid. Vďaka MQB sú pre nový Passat Variant k dispozícii rozličné systémy pohonu. Na výber sú štvorvalcové turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva - naftové (TDI), benzínové (TSI), benzínové mild-hybridné (eTSI) a systémy plug-in-hybrid (eHybrid) na báze benzínového motora. Elektrický dojazd systémov plug-in hybrid je oproti predchodcovi predĺžený až do 100 kilometrov. Okrem toho sa všetky verzie eHybrid rýchlejšie nabíjajú na nabíjačke alebo wallboxe so striedavým prúdom (AC) a po prvý raz sa dajú nabíjať aj zrýchlene na nabíjačke s jednosmerným prúdom (DC).

Výroba pre všetky trhy v Bratislave. Nový Passat sa bude pre všetky trhy vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave, ktorý sa kvalitou výroby tradične umiestňuje na špičke medzi 119 závodmi koncernu Volkswagen na celom svete.

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen