Ako funguje tepelné čerpadlo?

Prioritou je udržateľnosť: Okrem výroby ID.3 a ID.4 s neutrálnou bilanciou emisií CO21) preberá Volkswagen zodpovednosť za ochranu klímy aj pri výbere chladiva. Ako prvý na svete používa v tepelnom čerpadle totiž prírodné chladivo R744 s neutrálnym dopadom na klímu. Vďaka vysokej účinnosti je to energeticky najefektívnejší spôsob vykurovania elektrického vozidla pri nízkych vonkajších teplotách.

V porovnaní so spaľovacím motorom nevzniká pri prevádzke elektrického vozidla dostatok odpadového tepla pre dostatočné vykurovanie interiéru.

Riešením je vysoko efektívny systém tepelného čerpadla, ktorý používa chladivo stlačené pod vysokým tlakom. Vznikajúce teplo sa používa na ohrievanie studeného vzduchu, ktorý ním prúdi.

Vďaka tomu sa z batérie spotrebuje menej energie na vysokonapäťové vykurovanie a pozitívne ovplyvňuje dojazd, ktorý je väčší ako pri elektromobiloch bez tepelného čerpadla.

1) Pokiaľ je to možné, emisie CO2 sa znižujú priamo v koncerne Volkswagen. Dodávatelia v dodávateľskom reťazci sú tiež povinní sa im primerane vyhnúť. Emisie CO2, ktorým sa nedá vyhnúť alebo znížiť v rámci koncernu Volkswagen a v dodávateľskom reťazci, sú kompenzované rovnakým množstvom certifikovaných projektov na ochranu podnebia.

Importér si vyhradzuje právo zmeny obsahu a cien. Všetky ceny sú uvedené v € s DPH. Zobrazené modely sú len ilustračné a môžu sa líšiť v jednotlivých detailoch výbavy. Podrobnejšie informácie Vám poskytnú naši predajcovia Volkswagen.

Zavrieť
Zatvoriť menu
Zatvoriť

Svetová premiéra Čisto elektrické ID.4

 

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen