Pohľad do útrob elektromobilu

Čím sa odlišujú elektromobily od klasických automobilov? Navonok takmer ničím. Ukáže sa to až vo vnútri. Takto to vyzerá vo vnútri modelu e-up!. (spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 11,7; emisie CO2 v g/km: 0; trieda energetickej efektivity: A+*)

 

1. Nabíjacia zásuvka

Tam, kde sa normálne nachádza hrdlo na tankovanie paliva sa pri modeli e-up! nachádza bezpečnostná zásuvka na "dotankovanie" elektrického prúdu.

 

2. Systém manažmentu batérie (BMS)

Prostredníctvom tejto riadiacej jednotky - rozhranie medzi vozidlom a akumulátorom - je systém akumulátora nepretržite kontrolovaný. Stav vozidla a akumulátora sa dá prostredníctvom systému manažmentu batérie kontrolovať na diaľku, napríklad prostredníctvom aplikácie pre smartfóny.

 

3. Vyhrievanie vozidla

Vyhrievanie sedadiel a vyhrievanie čelného skla zabezpečí to, aby bolo teplo efektívne a podľa potreby dodané do priestoru pre cestujúcich.

 

4. Vysokonapäťový kábel

Od nabíjacej zásuvky vedie vysokonapäťový kábel ku akumulátoru, z neho prúdi elektrický prúd s napätím 324 V ďalším káblom do motorového priestoru.

 

5. Akumulátory

Lítiovo-iónový akumulátor je umiestnený za zadnými sedadlami a v stredovom tuneli pod podlahou. S kapacitou 18,7 kWh umožňuje dojazd až 160 kilometrov (NEFZ)***.

 

6. Výkonová elektronika

Výkonová elektronika je dôležitá pre výkon elektromotora. Riadi tok energie z akumulátora do e-motora a z e-motora do akumulátora a okrem toho produkuje dvanásť voltové napätie prostredníctvom DC/DC meniča.

 

7. Rekuperácia

Generátor mení kinetickú energiu pri brzdení a dobiehaní na elektrickú energiu a neskôr túto energiu využíva pre jazdu. Na voliacej páke môžete regulovať intenzitu rekuperácie v troch stupňoch. Viac rekuperácie znamená väčšie množstvo získanej energie a zároveň väčší brzdný účinok.

 

8. Motorový priestor

Všetky dôležité hnacie a vedľajšie agregáty sú uložené v motorovom priestore. Srdce motora tvorí elektromotor spolu s prevodovkou, diferenciálom a výkonovou elektronikou.

 

Zobrazené modely sú len ilustračné a môžu sa líšiť v jednotlivých detailoch výbavy. Podrobnejšie informácie Vám poskytnú naši predajcovia Volkswagen.

*Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných metód merania. Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, slúžia iba na účely porovnania medzi rôznymi typmi vozidiel. Spotreba paliva/elektrickej energie a emisie CO₂ vozidla nezávisia len od efektívneho využitia paliva vozidlom, sú ovplyvnené aj štýlom jazdy a inými netechnickými faktormi (napr. okolitými podmienkami).

Dodatočné vybavenie a doplnky (prídavné prvky, pneumatiky atď.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla, ako napr. hmotnosť, valivý odpor a aerodynamiku a okrem poveternostných a dopravných podmienok ovplyvniť hodnoty spotreby a výkonu vozidla. Údaje o spotrebe paliva/elektrickej energie a emisiách CO₂ uvedené v rozpätí zohľadňujú rozličné formáty pneumatík a zvláštne vybavenie za príplatok.

Upozornenie podľa smernice 1999/94/ES v platnom znení. Ďalšie informácie o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktoré obsahujú údaje o všetkých nových osobných vozidlách, nájdete v Príručke o spotrebe paliva, emisiách CO₂ a spotrebe elektrickej energie nových osobných vozidiel, dostupnej na všetkých predajných miestach v rámci Európskej únie.

Triedy energetickej efektivity hodnotia vozidlá na základe emisií CO₂ pri zohľadnení pohotovostnej hmotnosti vozidla. Vozidlá, ktoré zodpovedajú priemeru, sú zaradené do triedy D, vozidlá lepšie ako dnešný priemer sú zaradené do triedy A+, A, B alebo C. Vozidlá horšie ako priemer sú označené triedou E, F alebo G.

**NEDC dojazd sa mení podľa pneumatík, podľa prejdení cyklov na valcovej skúšobni podľa aktuálnej európskej metodiky NEDC (New European Driving Cycle) a dosahuje hodnotu 50 km na elektrický pohon (883 km celkový dojazd) s 16" pneumatikami, 48 km na elektrický pohon (848 km celkový dojazd) so 17" pneumatikami a 45 km na elektrický pohon (829 km celkový dojazd) s 18" pneumatikami. Skutočný dojazd závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla a topografie.

***Uvedený dojazd je dojazd pri jazde na valcovej skúšobni podľa aktuálnej európskej metodiky NEDC (New European Driving Cycle). Skutočný dojazd sa v praxi od tejto hodnoty líši. Pri bežnej jazde v ročnom priemere je cca 200 km a závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, voľby pneumatík, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla, zvoleného jazdného profilu (Normal, ECO, ECO+) a topografie.

 

Zavrieť