Spotreba vozidla sa môže odlišovať od hodnôt udávaných výrobcom. Spoľahlivosť
výsledkov meraných na základe európskeho jazdného cyklu NEDC bola preto vždy
predmetom kritiky. Dôvodom je to, že skutočná spotreba paliva závisí vo veľkej
miere od individuálneho štýlu jazdy a výbavy vozidla. Napríklad od toho, či
vozidlo jazdí prevažne v mestskej premávke, na cestách mimo mesta alebo po
diaľniciach. Pre zohľadnenie týchto rozdielov boli teoretické podmienky cyklu
NEDC upravené na dynamickejší jazdný profil, ktorý sa zakladá na štatistickom
zisťovaní a hodnotení priemerných užívateľských profilov: Celkovo sa
zohľadňuje vyššie zrýchlenie, vyššia priemerná rýchlosť a vyššia maximálna
rýchlosť. A namiesto simulácie kombinovanej mestskej a mimomestskej
premávky je teraz vozidlo testované v štyroch rôznych rýchlostných rozsahoch.
Od 1. septembra 2017 sa udávajú hodnoty spotreby paliva a emisií meraných podľa
štandardu WLTP pri všetkých novo homologizovaných modeloch osobných vozidiel a
nových motoroch. Platí to pre Európu a mnoho ďalších krajín po celom svete.