Pohľad do útrob elektromobilu

Čím sa odlišujú elektromobily od klasických automobilov? Navonok takmer ničím. Ukáže sa to až vo vnútri. Takto to vyzerá vo vnútri modelu e-up!. (spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 11,7; emisie CO2 v g/km: 0; trieda energetickej efektivity: A+*)

1. Nabíjacia zásuvka

Tam, kde sa normálne nachádza hrdlo na tankovanie paliva sa pri modeli e-up! nachádza bezpečnostná zásuvka na "dotankovanie" elektrického prúdu.

2. Systém manažmentu batérie (BMS)

Prostredníctvom tejto riadiacej jednotky - rozhranie medzi vozidlom a akumulátorom - je systém akumulátora nepretržite kontrolovaný. Stav vozidla a akumulátora sa dá prostredníctvom systému manažmentu batérie kontrolovať na diaľku, napríklad prostredníctvom aplikácie pre smartfóny.

3. Vyhrievanie vozidla

Vyhrievanie sedadiel a vyhrievanie čelného skla zabezpečí to, aby bolo teplo efektívne a podľa potreby dodané do priestoru pre cestujúcich.

4. Vysokonapäťový kábel

Od nabíjacej zásuvky vedie vysokonapäťový kábel ku akumulátoru, z neho prúdi elektrický prúd s napätím 324 V ďalším káblom do motorového priestoru.

5. Akumulátory

Lítiovo-iónový akumulátor je umiestnený za zadnými sedadlami a v stredovom tuneli pod podlahou. S kapacitou 18,7 kWh umožňuje dojazd až 160 kilometrov (NEFZ)***.

6. Výkonová elektronika

Výkonová elektronika je dôležitá pre výkon elektromotora. Riadi tok energie z akumulátora do e-motora a z e-motora do akumulátora a okrem toho produkuje dvanásť voltové napätie prostredníctvom DC/DC meniča.

7. Rekuperácia

Generátor mení kinetickú energiu pri brzdení a dobiehaní na elektrickú energiu a neskôr túto energiu využíva pre jazdu. Na voliacej páke môžete regulovať intenzitu rekuperácie v troch stupňoch. Viac rekuperácie znamená väčšie množstvo získanej energie a zároveň väčší brzdný účinok.

8. Motorový priestor

Všetky dôležité hnacie a vedľajšie agregáty sú uložené v motorovom priestore. Srdce motora tvorí elektromotor spolu s prevodovkou, diferenciálom a výkonovou elektronikou.

 

*Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných metód merania. Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, slúžia iba na účely porovnania medzi rôznymi typmi vozidiel. Spotreba paliva/elektrickej energie a emisie CO₂ vozidla nezávisia len od efektívneho využitia paliva vozidlom, sú ovplyvnené aj štýlom jazdy a inými netechnickými faktormi (napr. okolitými podmienkami). Dodatočné vybavenie a doplnky (prídavné prvky, pneumatiky atď.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla, ako napr. hmotnosť, valivý odpor a aerodynamiku a okrem poveternostných a dopravných podmienok ovplyvniť hodnoty spotreby a výkonu vozidla. Údaje o spotrebe paliva/elektrickej energie a emisiách CO₂ uvedené v rozpätí zohľadňujú rozličné formáty pneumatík a zvláštne vybavenie za príplatok. Upozornenie podľa smernice 1999/94/ES v platnom znení. Ďalšie informácie o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktoré obsahujú údaje o všetkých nových osobných vozidlách, nájdete v Príručke o spotrebe paliva, emisiách CO₂ a spotrebe elektrickej energie nových osobných vozidiel, dostupnej na všetkých predajných miestach v rámci Európskej únie. Triedy energetickej efektivity hodnotia vozidlá na základe emisií CO₂ pri zohľadnení pohotovostnej hmotnosti vozidla. Vozidlá, ktoré zodpovedajú priemeru, sú zaradené do triedy D, vozidlá lepšie ako dnešný priemer sú zaradené do triedy A+, A, B alebo C. Vozidlá horšie ako priemer sú označené triedou E, F alebo G. **NEDC dojazd sa mení podľa pneumatík, podľa prejdení cyklov na valcovej skúšobni podľa aktuálnej európskej metodiky NEDC (New European Driving Cycle) a dosahuje hodnotu 50 km na elektrický pohon (883 km celkový dojazd) s 16" pneumatikami, 48 km na elektrický pohon (848 km celkový dojazd) so 17" pneumatikami a 45 km na elektrický pohon (829 km celkový dojazd) s 18" pneumatikami. Skutočný dojazd závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla a topografie. ***Uvedený dojazd je dojazd pri jazdev skúšobni podľa aktuálnej európskej metodiky NEDC (New European Driving Cycle). Skutočný dojazd sa v praxi od tejto hodnoty líši. Pri bežnej jazde v ročnom priemere je cca 200 km a závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, voľby pneumatík, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla, zvoleného jazdného profilu (Normal, ECO, ECO+) a topografie.

Zavrieť
Pre najlepší zážitok z webovej stránky
Táto stránka používa cookies pre čo najlepšiu skúsenosť používateľa. Pokračovaním v používaní stránky súhlasíte s používaním nevyhnutných súborov cookie. Cookies vyžadujúce súhlas (analytické cookies, funkčné cookies, cookies pre personalizovaný obsah) sa nastavujú až po ich aktivácii. Ak súhlasíte s používaním cookies, identifikačné údaje spracujú naši partneri (poskytovatelia súborov cookie a poskytovatelia služieb IT). Za túto webovú stránku a súbory cookie zodpovedá spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o.
Aktivovať všetky cookies
Zatvoriť menu
Zatvoriť

Technológie

Technológie

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen